Тема: Малювання побутових предметів.
Урок №1 -2.Малювання геометричних тіл. Малювання побутових предметів.
Лабораторно-практична робота №1-2
При свідомому побудові конструкції об'ємних предметів потрібне дотримання певної послідовності в роботі. Розчленування малюнка на його логічні етапи сприяє розумінню поставленого завдання, дисциплінує увагу студентів і систематизує роботу. Поетапне ведення малюнка дає можливість студентам простежити за ходом роботи. Послідовно освоюючи один етап за іншим, приходять до природного і єдино можливого способу малювання з натури. Все це переконує нас в необхідності поділу процесу навчального малюнка на окремі, логічно випливають один з іншого етапи.
Для того щоб робота просувалася успішно, необхідно проводити її, дотримуючись наступні етапи:
I. Аналіз форми предметів постановки.
II. Композиційне розміщення зображення на площині аркуша паперу. II (.Конструктівний аналіз форми і перспективне побудова малюнка на площині.
IV. Виявлення об'ємної форми предметів світлотінню.
V. Повна тональна опрацювання форми.
VI.Подведеніе підсумків роботи над малюнком.
I. Аналіз форми предметів постановки
Перш ніж почати роботу над малюнком групи предметів (натюрморту), необхідно їх уважно проаналізувати, розглядаючи предмети з усіх боків, вибираючи при цьому найбільш вигідні з точки зору композиційної виразності постановки. Слід звернути увагу на їх освітленість. Найбільш виразно освітлені предмети при бічному верхньому освітленні. Виходячи їх цього, вибравши для себе певну точку зору, слід подумати, як краще розмістити предмети на аркуші. При виборі місця годі було сідати проти світла.
II. Композиційне розміщення зображення на площині аркуша паперу
У малюнку під компонуванням слід розуміти пропорційне співвідношення зображення маси предметів по відношенню до аркуша паперу, де маса є цілим, а площа листа - місцем його розташування. І від того, наскільки вірно розміщені зображення предметів на аркуші паперу, багато в чому залежить успіх роботи над малюнком. Перш за все необхідно навчитися бачити предмети в цілому, а не окремо, подумки як би об'єднуючи всю групу предметів в єдине ціле.
На малюнку наочно показані способи розміщення групи предметів на площині паперу, де остання представляється найчастіше як би укладеної в трикутник або чотирикутник, в залежності від характеру групи. Тут дуже важливо врівноважити групу предметів щодо листа паперу з урахуванням напрямку руху натури (вгору, вниз, ліворуч, праворуч, по діагоналі), а також в залежності від освітленості і розташування тіньових ділянок. Тіньові ділянки також входять в загальне компонування на аркуші. Щоб уникнути псування листа при розміщенні зображення для початку слід попрацювати над ескізом. Ескіз може бути виконаний на клаптику паперу або безпосередньо на полях заданого формату аркуша паперу. При цьому дуже важливо, щоб окреслена рамка в масштабі точно відповідала розміру сторін основного аркуша паперу. В іншому випадку компонування може не відбутися. Розміри рамок ескізів компонування не слід робити великими, досить в межах 5-7 см. Мають їх відповідно до характеру постановки по горизонталі або по вертикалі.
Таким чином, намітивши групу предметів обмежувальними рамками у вигляді трикутника або чотирикутника, слід перевірити, як вони розташувалися на форматі. Якщо вони зміщені в будь-яку зі сторін, то слід їх врівноважити. Зрівноваживши кордону рамки групи предметів, потрібно намітити всередині неї взаємні розташування окремих предметів відповідно до їх натурної постановки. При цьому потрібно строго стежити за пропорційними величинами предметів по відношенню один до одного, а також за характером форми (вузька, широка, кругла і т.п.). Після чого слід приступити до їх побудови з урахуванням додаткового уточнення розмірів, характеру форм і взаємного розташування по відношенню один до одного.
III. Конструктивний аналіз форми предметів і перспективне побудова малюнка на площині
Наметове групу предметів, необхідно виконати перевірку. Тільки після цього можна перейти до аналізу та побудови форм предметів. Для початку слід визначити лінію горизонту, а потім, уважно вивчивши характер форми предметів, приступити до їх побудови. Виробляючи побудова предметів, слід серйозно поставитися до їх пропорційним відносин, як один до одного, так і кожного предмета окремо. Тим самим значно полегшиться завдання побудови малюнка. Поряд з дотриманням пропорцій і урахуванням характеру форми предметів при об'ємно-конструктивній побудові зображень слід дотримуватися і закономірності перспективи.
Посилання на відео урок , дивитись тут : 👉 https://www.youtube.com/watch?v=UEnZAa11d9Q
Немає коментарів:
Дописати коментар