Тема : вступ.
07.09.2022.
Урок №1.
Мета і завдання предмета. Ознайомлення з матеріалами і приладдям для
малювання. Правила користування ними.
Малюнок - є мистецтвом відтворення дійсності за допомогою графічних засобів на будь - якій двовимірній поверхні. Художник , зображаючи дійсність , створює зорові кольорові образи. Колір , тон в мистецтві загалом - це те саме , що звук у музиці. Малюнок відтворює видимий світ у всього його багатстві і є вагомим чинником естетичного розвитку. Зорові враження від сприйняття твору органічно пов'язані з усіма іншими сторонами нашої свідомості. основним методом навчання образотворчого мистецтва є малювання з натури, яке ставить перед учнем завдання малювати предмет , таким , яким його бачить , так , що інші могли встановити схожість намальованого з моделлю .
1. Матеріали для моделювання.
1.1 Засоби малювання.
Основною метою малюнку є повне втілення авторськго задуму. А для виконання цього завдання необхідними є матеріали - цілий арсенал малярських засобів. А оскільки блог присвячений саме малюнку олівцем , то круг звужується до кількох конкретних знарядь , про які ми детально обговоримо.
Розпочнимо ми з того , що і відрізняє обраний нами вид малярства від усіх його родичів - з олівця .
За допомогою олівця можна виконати , як лінійні так і тонально - живописні малюнки. Він ідеально підходить для креслення , малювання чи письма .Олівцем можна моделювати об'єм за допомогою штрихування або ретушшю. Робочі площини олівця також задіяні в роботі 6 моделювання здійснюється не тільки кінцем грифеля , а також його боковою стороною .
Графітний олівець має характерний тон - сірий або сіро - чорний. Навідмінну від вугільного олівця , графітний не володіє великою силою тону і має сриблястий відблиск . Якість графіту залежить.від ступеню однорідності його маси. Поганий графіт дряпає папір , тому для навчання він не годиться.
1.2 Техніка Малюнку
Техніка малюнку вимагає використання олівців різної м'якості і твердості. Цей діапазон тісно пов'язаний з задачею , яку поставив художник , та зі стадією , на якій знаходиться малюнок в данний момент.
Для довготривалого навчального малюнку спочатку краще використовувати не дуже м'які олівці. Підійдуть Т, ТМ, М , 2М .В європейській системі графітні олівці вищої якості мають 19 ступенів твердості. М'які олівці ( В) призначені для малюнку, а тверді (Н) - для креслення. НВ і F - середня твердість.
Для малювання рекомендується мати 4 олівця (В) (для загальних робіт і нанесення тональних плям) , а також м'які 2В, 4В та 8В ( для об'ємних нарисів , швидких замальовок і нанесення густих тіней та інтенсивних чорних тонів).
Шкільні олівці мають 4 ступеня твердості. №1 відповідає 2В, №2 - В, №3 = Н, №4 = 2Н. Найкраще використовувати №2 та №3. Важливою є форма заточювання олівця. Ні в якому разі не можна використовувати точилку . Тільки лезо або концелярський ніж . Заточувати олівець потрібно конусоподібною формою і лише з одного кінця - протилежного до номеру та ступенню твердості графіту. Дерев'яну частину заточують на 25-30млм , а графіт на 8 - 10мм. Тонкий та гострий кінець графіту можна отримати за допомогою наждачного паперу.
Ластик повинен бути м'яким , білого кольору , призначеним спецільно для графітного стержння.
Папір вибирають в залежності від поставленої задачі. Наприклад для довготривалого лінійно - штрихового малюнку краще вибрати білий щільний папір з трішки з шорстковатою поверхнею ( як ватман).
Папір слід вибирати з фактурною поверхнею - він не повинен бути гладенький. Для тонально - живописного малюнку найкраще вибрати папір з "зерном", але для довготривалого малюнку він не підходить.
Завдання : Самостійно опрацювати матеріал , законспектувати , фото роботи відправити на електронну пошту викладачу.
Немає коментарів:
Дописати коментар